Nákupní košík

 x 
košík je prázdný

Aktuality

Nové zboží je právě k dispozici.

Z nabídky to nebude na první pohled zřejmé, protože modelů 2018 je minimálně. Dovozce totiž naskladnil plno nového zboží z nové dodávky 2018 ale převážně se jedná o modely 2017.

U modelů 2018 dochází k jedné změně a to použití systému PCS, tedy pístku oddělujícímu v tlumiči olej od vzduchu. Jakmile je v nabídce model 2018 má i uvedenou zkratku tohoto systému PCS.

Nabídka se tedy rozrostla o mnoho provedení starších typů, které dříve nebyly již dostupné. Aktualizováno je vše podstatné, co je v aktuální nabídce, to by mělo být vše k dispozici.

Nabídka se postupně ještě rozroste o modely Boost, tedy o provedení s rošířenou osou 110 mm. Zde jsou ještě nejasnosti, které se postupně dořeší a potom budou v nabídce doplněny.

 

 

 

Je určen hlavně pro ty, kteří začínají sbírat zkušenosti, a má je prakticky seznámit s tím, jak si odpružení sám vyzkoušet jízdou. 

Nejdřív je třeba si připravit podmínky aby byly zkušenosti srovnatelné. První se vyloučí vliv pneu a proto se přehustí na maximální tlak cca 60 Psi ( to abychom vyloučili co možná nejvíc pružení pneu, chceme přeci poznat kvalitu vidlice a měká pneu, by vše dokázala zkreslit). 

První zkouškou - je způsob, který nám ukáže především citlivost vidlice

Je to test na panelové cestě.. Budeme zkoušet reakci na drobné nerovnosti a na to je panelové cesta přímo ideální. Takovou cestu najde každý ve svém okolí a je třeba upozornit, že je to velmi náročný test. Pocit, že jedete po hladkém asfaltu dosáhnete pouze vyjímečně s velmi dobře reagující vidlicí. Asi se podiví všichni kteří tvrdí, že jeho vidlice bere i ty nejmenší nerovnosti. Zde má možnost to zkusit a pokud projde s nahuštěnou pneu tento test na jedničku je možné uvěřit, že vidlice je schopna brát jakékoliv drobné nerovnosti v terénu, protože s tak ostrými drobnými překážkami se v přírodním terénu moc nesetká. Ještě je třeba upozornit, že rychlost jízdy bude asi 10 km/h. S rostoucí rychlostí poroste i komfort. Tahle část testu nám ukazuje citlivost vidlice na kterém se podepisuje hlavně kvalita chodu s co nejmenšími odpory. To, že má vidlice třeba nevhodně tvrdou pružinu se zde neprojeví tolik jako právě ty odpory. 

Druhá zkouška je zaměřena na využívání zdvihu. Typ namáhání je zde přejezd obyčejné cihly položené na rovném podkladu na ležato.

Cihla - je druhý test. Zde zkusíme reakci na větší nerovnosti. Cihla je dobrá pro svoji velikost ( 65 mm výšky). Pneumatika opět zůstane přehuštěna a zkusíme přejet všichni stejnou překážku. Typ překážky je určen především pro vidlice se zdvihem od 100 mm výše. Vidlice se zdvihem 10 cm (která je dnes standardem) by měla cihlu přejet opět nižší rychlosti a ve vás nechat pocit že jste nepocítili výraznější ráz do rámu a řídítek a že jste překážku nepřskočili ale byla výhradně zpracována odpružením. Rozdílné pocity, které jsou předváděny na následujících videozáznamech vás jistě přesvědčí, že přejezd může vyvolat různé pocity a jde jenom o to získat a popsat svůj dojem. Může to být od plynulého přeplutí až po náraz rovnající se výšce cihly s dojmem, že nám to vyrazí řídítka z rukou a pocit ovládání po přejezdu taky není k zahození. Tady už pro nás nebude důležitá jenom citlivost vidlice ale hlavně odpovídající tuhost a vhodnost pružiny. 

Mimo tyto vlivy se projeví i dobré tlumení. Protože tlumení je v této zkoušce obsaženo ale jde těžko vysvětlovat, jak konkrétně se projeví je další zkouškou taková drobná uklázky toho, ajk tlumení může pracovat. Proto zkusíme ještě tlumení samostatně a to další zkouškou. 

Útlum - Jako třetí test zkusíme útlum.

Dosud jsme se zaměřovali na reakci při nájezdu na překážku. Tlumení nám přitom hrálo samozřejmě i tam svoji roli, ale nešlo popsat, spíš jenom jako pocit z chování kola. Proto zkusíme test, který popsat půjde. Pneu opět přehuštěno a na rovné nejlépe betonové ploše postavíme bicykl na zadní do úhlu 90 stupňů. Z této pozice ho necháme volně dopadnout na přední kolo. Reakce by měla být asi taková jakoby dopadlo na zem těsto, nebo kus hlíny, to znamená náraz je pohlcen deformací, ale kolo se už od země neodlepí. V žádném případě se nesní proměnít ve výrazně poskakující míč. Berte to jako zkoušku informativní. Kdo by chtěl hodnotit tlumič podrobněji pro toho jsou jiné naše měření. Tohle je pořád laický test a má seznámit s rozlišením, co a jak jde pozorovat a odlišit v rímci velmi jednoduchého vlastního zkoušení. 

Normální jízda - je čtvrtý test zkusíme výšku zdvihu, kterého skutečně dosahujeme při jízdě v terénu.

Zde poprvé upustíme pneumatiku na tlak, který běžně používáme a zároveň se svezeme v terénu pro nás typickém (XC, nebo FR) podle stylu a terénu, který preferujeme. Zde pomocí plastové stahovací pásky umístěné na kluzácích zaznamenáme a změříme maximální dosažený zdvih, který jsme dosáhli. 

 

Vidlice, která ve Vás nechá v průběhu zkoušek lepší dojem je vždy ta kvalitnější.